Hur returnerar jag en vara?

- Vi har 14 dagars returrätt. 

- Följ stegen i länken för att få din retursedel: https://return.shipmondo.com/cleanora

- Se till så att varan är i samma skick som vid leverans för att retur, bytesrätt och öppet köp ska kunna föreligga! 

- Vi debiterar 99:- för en retur.

- Vi behandlar inte returer med Budbee

Önskar du hjälp med en reklamation så ska du kika här: https://cleanora.se/pages/returpolicy 

365 dagars öppet köp vid obruten förpackning

När du handlar hos oss på Cleanora har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 365 dagar och få produktkostnaden återbetald.

Öppet köp gäller och ger dig alltså rätt att skicka tillbaka en vara upp till 365 dagar efter ditt köp, så länge produkten inte är skadad/använd och ligger i oöppnad originalförpackning. Varan måste returneras i samma skick som du fått den för att vi ska kunna sälja vidare till nästa kund.

Du är själv skyldig att betala kostnaden för returfrakten om du vill utnyttja din rätt till öppet köp. - 99kr oavsett storlek eller tyngd på paketet.


Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt gått sönder? 

Vid fråga om reklamation - fyll först i nedan formulär. 

Eller maila följande info till support@cleanora.se
- Ämne: Ditt ordernummer 
- Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga så skickar du in en video, eller beskriver skadan i textform. 
- För mer tekniskt avancerade produkter krävs även serienummer. 
- Vi behandlar din reklamation i samarbete med tillverkaren och leverantören och återkommer med en lösning så snart som möjligt


ÖPPET KÖP/BYTESRÄTT/REKLAMATION

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Är du osäker kontaktar du oss på support@cleanora.se Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten försöker vi allra möjligaste mån ersätta produkten med en ny likadan. Har en produkt gått ur sortimentet så försöker vi alltid att ersätta med en annan nyare variant av produkten. OBS! garantin gäller  inte vid förslitningsskador. Du får en retursedel av oss och vi debiterar dig 99:- för denna. 

Tänk på att du som konsument har undersökningsplikt på de varor du mottager. Du bör alltså se över produkten innan du tar av plombering som plast och lappar.